Jaki adres strony internetowej wybrać?

Jaki adres strony internetowej wybrać?

Zanim zlecimy lub sami zdecydujemy się wykonać stronę internetową, musimy zacząć od wyboru odpowiedniej domeny. Domena to nic innego jak unikalny adres naszej strony. Każda domena może być wykupiona tylko raz. No dobrze, to tyle wstępu, ale jaki adres wybrać? Zacznijmy od końcówki.

Domena – czyli jaki adres wybrać?

Najpopularniejszą końcówka w Polsce jest końcówka .pl Większość ludzi w Polsce przyzwyczajona jest do końcówki .pl, zatem nawet jeśli zapomnij końcówki Twojego adresu najpewniej najpierw będzie próbować z wspomnianą końcówką .pl Jeśli oprócz naszego państwa działasz na rynku międzynarodowym, to warto zainwestować także w końcówkę .com. Nie warto wykupować innych końcówek, jeśli domena .pl jest zajęta, ponieważ może to sprawić, że nasi potencjalni klienci będą trafiali do naszej konkurencji, co może mieć fatalne skutki dla naszego przedsiębiorstwa.

Krótka, chwytliwa nazwa

Domena przede wszystkim powinna mieć krótki, prosty adres. Im mniej znaków, tym większa szansa, że potencjalny klient zapamięta adres naszej strony. Każdego roku przybywa liczby zarejestrowanych domen, zatem o krótką, chwytliwą końcówkę jest coraz ciężej. Dobrze jeśli nazwa naszej działalności znajduje się w adresie strony. Weźmy na przykład pod uwagę pomoc drogową. Ciężko znaleźć odpowiednią końcówkę, kiedy większość jest już zajęta. Nie zarejestrujemy tutaj nazwy „laweta.pl”, czy „pomocdrogowa.pl”, ale już na przykład domena lawetatarnow.pl jest wolna. Jest to bardzo dobra, chwytliwa domena, ale warto zarezerwować także domenę „laweta-tarnow.pl” aby uniknąć niechcianych działań konkurencji.

Należy unikać wykorzystywania w nazwie cyfr oraz stawiania obok siebie liter podobnych do siebie, czyli np „duże i” oraz „l”, ponieważ prowadzi to do wielu pomyłek i straty potencjalnych klientów.

Czy adres domeny ma wpływ na pozycjonowanie?

Oczywiście, że tak jeśli interesujące nas słowo kluczowe znajdzie się w adresie strony internetowej, będziemy mieli dużo większe szanse na zaistnienie naszej strony w wynikach wyszukiwarek, a przede wszystkim wyszukiwarki Google. Dlaczego przede wszystkim Google? Ponieważ ta przeglądarka generuje 95% wszystkich zapytań w Internecie!

Oczywiście każdą domenę można wypozycjonować, ale jeśli w naszym adresie mamy hasło, które nas interesuje, Google traktuje naszą witrynę znacznie lepiej. Przykładem takiego adres może być na przykład: dentysta-krakow.pl, czy dentystakrakow.pl

A co z kropką i myślnikiem w domenie?

Jeśli posiadamy domenę np. lawetatarnow.pl to oczywiście świetnym pomysłem jest wykupienie również domeny laweta-tarnow.pl Trochę gorzej ma się sprawa w odwrotnym przypadku. Jeśli adres lawetatarnow.pl jest zajęty, a my wykupimy adres laweta-tarnow.pl, dużo z użytkowników będzie zapewne trafiać na ten drugi adres, dlatego lepiej zastanowić się nad innym adres.

Pamiętaj, że jest to tylko poradnik pisany według naszych doświadczeń. Mamy nadzieję, że teraz wybór adresu strony będzie jasny i przejrzysty 🙂