Jaki adres strony internetowej wybrać?

Jaki adres strony internetowej wybrać?

Zanim zlecimy lub sami zdecydujemy się wykonać stronę internetową, musimy zacząć od tego jaki adres strony internetowej wybrać?Domena to nic innego jak unikalny adres naszej strony. Każda domena może być wykupiona tylko raz. No dobrze, to tyle wstępu, ale jaki adres wybrać? Zacznijmy od końcówki.

Domena – czyli jaki adres strony internetowej wybrać?

Najpopularniejszą końcówka w Polsce jest końcówka .pl. Większość ludzi w Polsce przyzwyczajona jest do końcówki .pl, zatem nawet jeśli zapomnij końcówki Twojego adresu najpewniej najpierw będzie próbować z wspomnianą końcówką .pl. Jeśli oprócz naszego państwa działasz na rynku międzynarodowym, to warto zainwestować także w końcówkę .com. Nie warto wykupować innych końcówek, jeśli domena .pl jest zajęta. Może to sprawić, że nasi potencjalni klienci będą trafiali do naszej konkurencji, co może mieć fatalne skutki dla naszego przedsiębiorstwa.

Krótka, chwytliwa nazwa

Jaki adres strony internetowej wybrać? Domena przede wszystkim powinna mieć krótki, prosty adres. Im mniej znaków, tym większa szansa, że potencjalny klient zapamięta adres naszej strony. Każdego roku przybywa liczby zarejestrowanych domen, zatem o krótką, chwytliwą końcówkę jest coraz ciężej. Dobrze jeśli nazwa naszej działalności znajduje się w adresie strony. Weźmy na przykład pod uwagę pomoc drogową.  Ciężko wybrać odpowiednią końcówkę, jeśli większość widnieje jako zajęta. Nie zarejestrujemy tutaj nazwy „laweta.pl”, czy „pomocdrogowa.pl”, ale już na przykład domena lawetatarnow.pl jest wolna. Jest to bardzo dobra, chwytliwa domena, ale warto zarezerwować także domenę „laweta-tarnow.pl” aby uniknąć niechcianych działań konkurencji.

Należy unikać wykorzystywania w nazwie cyfr oraz stawiania obok siebie liter podobnych do siebie, czyli np „duże i” oraz „l”, ponieważ prowadzi to do wielu pomyłek i straty potencjalnych klientów.

Czy adres domeny ma wpływ na pozycjonowanie?

Niestety nie. Jeśli interesujące nas słowo kluczowe znajdzie się w adresie strony internetowej, w obecnych czasach nie będziemy mieli dużo większej szansy na zaistnienie naszej strony w wynikach wyszukiwarek, a przede wszystkim wyszukiwarki Google. Dlaczego przede wszystkim Google? Ponieważ ta przeglądarka generuje 95% wszystkich zapytań w Internecie!

Oczywiście każdą domenę można wypozycjonować na dowolną frazę kluczową. Nie ma znaczenia czy w adresie naszej strony mamy słowo kluczowe, które nas interesuje. Jeszcze kilka lat temu Google traktowało naszą witrynę znacznie lepiej, jeśli w adresie znajdowała się fraza kluczowa. Przykładem takiego adres może być na przykład: dentysta-krakow.pl, czy dentystakrakow.pl Niestety programiści Google zmienili algorytm, aby pozycjonowanie stało się bardziej naturalne. Przynajmniej tak twierdzi samo Google. Nam pozostaje się dostosować do tego światowego giganta.

A co z kropką i myślnikiem w domenie?

Jeśli posiadamy domenę np. lawetatarnow.pl to oczywiście świetnym pomysłem jest wykupienie również domeny laweta-tarnow.pl Trochę gorzej ma się sprawa w odwrotnym przypadku. Jeśli adres lawetatarnow.pl jest zajęty, a my wykupimy adres laweta-tarnow.pl, dużo z użytkowników trafi na ten drugi adres. Najlepiej wtedy zastanowić się nad innym adresem. Nie narazimy się na utratę klientów, którzy przypadkowo trafią do naszej konkurencji.

Pamiętaj, to tylko poradnik pisany według naszych doświadczeń. Mamy nadzieję, że teraz wybór adresu strony będzie jasny i przejrzysty 🙂

Chciałbyś/chciałbyś poznać cenę strony internetowej jaka Cię interesuje? Skorzystaj z darmowej wyceny strony WWW!

Wiesz już jaki adres domeny Cię interesuje? Sprawdź czy jest wolny!  Jeśli zdecydujesz się żebyśmy zarejestrowali dla Ciebie adres, przedłużenie końcówki .pl po roku kosztować Cię będzie tylko 60 zł brutto! W razie dodatkowych pytań, chętnie pomożemy!