Po co mi strona internetowa?

Po co mi strona internetowa?

W tym artkule postaramy się odpowiedzieć na pytanie „po co mi strona internetowa?” Strona internetowa to świetne miejsce do kreowania wizerunku swojej marki oraz sprzedaży swoich usług, czy towaru. Od czasów, kiedy na świecie wybuchała pandemia COVID-19, Internet stał się jeszcze ważniejszy. Badania przeprowadzone przez PwC w w styczniu 2021 roku potwierdziły, że aż 85% anektowanych w Polsce planuje utrzymać poziom zakupów online po pandemii. Dodając do tego, że już 72% osób w Polsce ma dostęp do Internetu, z czego około 25 milionów Polaków aktywnie z niego korzysta widzimy jak ważna obecnie stała się reklama firmy w sieci.

Po co mi strona internetowa? 

Jest ona najlepszą i najtańszą formę reklamy, żeby trafić do tych wszystkich osób, którzy robią zakupy, czy szukają usług w Internecie. Spora część osób prowadzących własny biznes nadal uważa, że posiadanie strony internetowej jest im zbędne. W tym artykule postaramy się uświadomić wszystkich, którzy uważają, że strona WWW nie jest im potrzebna, że są w błędzie. Niezależnie od tego, czy dopiero startujesz ze swoim biznesem, czy prowadzisz działalność od dawna i nie narzekasz na brak klientów strona internetowa jest Ci potrzebna. Istnieje wiele powodów, dla których potrzebna Ci jest profesjonalna strona WWW.

Podstawowe cele strony WWW

1. Budowanie wizerunku Twojej marki

Strona internetowa dodaje profesjonalizmu Twojej marce i wzmacnia zaufanie. Większość osób poszukujących towaru czy usług w Internecie bardzo mocno zwraca uwagę na stronę internetową firmy. Mimo, że sama strona WWW nie powoduje bezpośredniego zakupu usług, to dzięki temu, że potencjalny klient zobaczy profesjonalną stronę WWW Twojej firmy, będziesz miał dużo większą szansę na zdobycie Klienta. Przejrzysta, ładna strona internetowa, która pojawia się w wyszukiwarkach i wizytówce Google mocno podnosi wiarygodność firmy. Oczywiście nie należy zapomnieć o prowadzeniu profili społecznościowych, takich jak Facebook, czy Instagram, ale to właśnie firma, która oprócz tego posiada stronę internetową ma większe szanse na pozyskanie Klienta. Będzie on miał możliwość do przeczytania wszystkich najważniejszych informacji o firmie w jednym miejscu.

2. Strona internetowa pozwala wyróżnić się w Internecie

W mediach społecznościowych wszystkie wizytówki firmowe mają stały, ramowy wygląd. Za pomocą strony WWW możesz wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko grafikami, czy samym layoutem, ale także za pomocą układu i wartościowych treści.

3. Strona WWW umożliwia prowadzenie działań marketingowych

Jeden z najważniejszych punktów. Prowadząc stronę internetową trafiasz do tysięcy potencjalnych Klientów Twojej firmy. SEO, Pozycjonowanie strony internetowej, social media, AdWords, czy e-mail marketing w połączeniu ze stroną internetową, mogą sprawić, że trafisz do znacznie większej ilości Klientów. Większa liczba Klientów sprawi, że Twoje ceny będą mogły zostać podwyższone, a co za tym idzie Twój zysk się powiększy. Bez strony internetowej nie jesteś w stanie prowadzić tych wszystkich działań marketingowych.

4. Prezentuje ofertę Twojej firmy w jednym miejscu

Ludzie nie mają czasu na szukanie informacji o firmie. Strona WWW zapewnia miejsce, w które bez zbędnego tłumaczenia możesz ich skierować, aby poznali ofertę Twojej firmy. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i większość firm posiada już własną stronę internetową. Żeby „przebić” ich ofertę potrzebna Ci jest nie tylko ładna, profesjonalna strona internetowa, ale także dobrze wypozycjonowana witryna, dzięki której pozyskasz nowych Klientów.

5. Jest tania w stosunku do korzyści, które może przynieść

Strona internetowa to świetna inwestycja. Twoja wizytówka w sieci da Ci dużo lepszy zwrot z inwestycji, niż jakakolwiek inna forma reklamy. Chociaż koszt wykonania strony internetowej rożni się od stopnia jej rozbudowania oraz funkcjonalności, jest on relatywnie niski w stosunku do korzyści, które może Ci dać.

Po co mi strona internetowa? Musisz ją mieć!

Powyższe argumenty pozwalają na zrozumienie, dlaczego to właśnie strona internetowa jest podstawą działania Twojego biznesu. Bez strony WWW tracisz mnóstwo potencjalnych Klientów, którzy pozwoliliby na rozwój Twojej firmy oraz zwiększenie zysku.