Po co mi logo? Poznaj
5 powodów dla których musisz je posiadać! Logo stanowi nieodłączny element każdej firmy, czy też marki. To od logo rozpoczyna się identyfikacja każdej firmy. Dobrze wykonane logo przyciąga uwagę i sprawia, że na jego widok nasuwają się nam konkretne skojarzenia.
Gdy pomyślimy o największych firmach na świecie od razu przed oczami widzimy ich logo. Takimi przykładami mogą być choćby takie marki jak
Google,
Facebook, Twitter, Mercedes, Microsoft czy KFC. Oczywiście przykładów jest znacznie więcej, ale dobrze wykonane logo pozostanie w głowie Twojego Klienta na bardzo długi czas, a może i na zawsze.
Logo firmowe na stronie internetowej
Nieodłącznym elementem prowadzenia firmy jest jego identyfikacja wizualna.
Logo i dobrze wykonana
strona internetowa, to dzisiaj podstawy prowadzenia własnego biznesu. Samo posiadanie znaku firmowego oraz strony internetowej w przypadku strony wizytówkowej nie przełoży się na sprzedaż bezpośrednią, przez stronę internetową, ale może mieć bardzo duży wpływ na decyzje Klienta, który wybierze właśnie
Twoje usługi.
Logotyp bardzo mocno oddziałuję na odbiór Twojej firmy, więc powinien być bardzo dobrze wykonany. Mimo, że obecnie co raz większą siłę przebicia ma rynek ecommerce, to często właściciele firm nie doceniają wagi logo oraz strony internetowej i nie przykładają do tego większej wagi, co jest dużym błędem. Oczywiście samo logo nie zagwarantuje sukcesu firmie, ale w połączeniu z dobrej jakości usługami może przynieść sukces Twojej firmie.
5 powodów dlaczego warto posiadać logo.
1. Twoja marka wyróżni się w sieci, ale nie tylko…
Bez wątpienia jednym z kluczowych powodów, dla których warto posiadać własne logo, to zwiększenie rozpoznawalności w sieci. Tak naprawdę tylko w przypadku prowadzenia działalności na rynku lokalnym (jak na przykład mechanik samochodowy, czy dentysta) posiadanie symbolu ma mniejsze znaczenie oraz w przypadku prowadzenia działalności o rzadkiej specjalności. Takie firmy często mimo braku posiadania logo i strony internetowej nie narzekają na brak Klientów, ponieważ trafiają oni do nich z tak zwanego „polecenia”. Jednak takich podmiotów jest naprawdę niewiele, a w przypadku dużej konkurencji i w tych branżach Klientów może w końcu zabraknąć, bowiem co raz większa część osób chcących skorzystać z jakiejś usługi, szuka jej w wyszukiwarce Google. Właśnie za pomocą logo – tego niewielkiego znaku graficznego duża część z nich będzie w stanie zapamiętać Twoją firmę.
2. Staniesz się profesjonalny/a
Dobrze wykonany znak firmowy oraz strona internetowa sprawią, że staniesz się znacznie bardziej profesjonalny/a w oczach klientów. Zastanów się teraz ile tak naprawdę firm, które znasz nie posiada własnego logo? Jeśli nawet takie przyjdą Ci do głowy, to jest nie jest ich chyba zbyt wiele. Ten mały symbol graficzny jest odbierany przez Klientów jako wyznacznik Twojego profesjonalizmu oraz podejścia do nich. Firma, która nie posiada swojego logotypu jest odbierana jako dopiero startująca, lub mało profesjonalna.
3. Zaczniesz tworzyć swoją markę
Dobrze wykonany, proste znak identyfikujący naszą firmę, który przy okazji zostanie zapamiętany przez Twoich odbiorców spowoduje, że zaczniesz budować swoją markę na rynku. Dzięki temu, że potencjalni klienci zaczną kojarzyć Twoją markę będziesz mieć dużo większe szansę na pozyskanie Klienta.
4. Klienci będą do Ciebie powracać
Dobrze kojarzący się symbol sprawi, że Klienci, którym zapadnie w pamięć Twój logotyp będą wybierać Twoją markę, a nie inną. Ludzie widząc symbol, który jest dla nich rozpoznawalny, a do tego przypadnie im do gustu tylko z tego wydawałoby się błahego powodu wybierają markę tą, a nie inną.
5. Logo a marketing Twojej firmy
Twój znak firmowy trafi nie tylko na stronę internetową, ale także na wszystkie materiały reklamowe; ulotki, wizytówki, bannery, czy nawet reklamy w Internecie i TV. Jest to najważniejszy symbol Twoich produktów, za pomocą którego będą Cię kojarzyć inni!
Jak powinien zatem wyglądać mój znak firmowy?
Logotyp dzisiejszych czasów powinno się charakteryzować prostotą. Wszystkie największe marki, jak choćby klub piłkarski, Juventus Turyn idą w stronę prostoty, co można zaobserwować na poniższym przykładzie.

Logo według najnowszych trendów powinno być minimalistyczne, proste i lekkie! Dlatego też obecnie nasze logo ma właśnie taką
formę!