Od czego zależy cena strony internetowej?

Od czego zależy cena strony internetowej?

Wycena strony internetowej to zadanie trudne i zależne od wielu czynników. Wszystko zależy od nakładu pracy poniesionego przez wykonawcę strony WWW, ale też od marży jaką narzuca dana firma. Każda strona internetowa ma unikalny cel i charakter.

Główne czynniki, od których uzależniona jest wycena strony internetowej

  • Typ strony internetowej (technika jej wykonania),
  • System CMS (zarządzanie treścią)
  • Wielojęzyczność
  • Poziom rozbudowania

Od czego konkretnie zależy zatem koszt wykonania strony internetowej?

Nie jest łatwo w kilku słowach przekazać proces złożoności tworzenia strony internetowej.

Określenie celu strony internetowej

Przede wszystkim należy sobie zadać pytanie jakiej strony internetowej potrzebujesz? Czy ma to być tylko wizytówka z podstawowymi informacjami o Twojej firmie? Czy bardziej rozbudowana strona internetowa z wieloma funkcjonalnościami oraz nowoczesnymi efektami graficznymi? Czy potrzebujesz jakiś dodatkowych, niestandardowych rozwiązań na Twojej witrynie? Czy chcesz mieć dostęp do panelu administracyjnego swojej strony, gdzie w łatwy sposób będziesz mógł/mogła zarządzać swoimi treściami?

Stworzenie strony internetowej może wahać się od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Oczywiście w tym drugim przypadku mówimy o rozbudowanym portalu z dedykowanymi funkcjami spersonalizowanymi na potrzeby danej strony internetowej. Jednak agencje internetowe często wykorzystując naiwność i niewiedzę klientów, potrafią za zwykłą stronę internetową wyciągnąć nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Cena strony firmowej zaczyna się już od około 1000 zł. W tej cenie otrzymamy podstawową stronę internetową z informacjami o firmie oraz ofertą. Oczywiście ogromne znaczenie ma też to, w jakim mieście działa wykonawca strony. Firmy, które oferują strony internetowe w Krakowie, czy też Warszawie będą znacznie droższe, niż firmy, które wykonują strony WWW choćby w Tarnowie, czy Bochni.

Jednym z podstawowych czynników jest stopień rozbudowania strony internetowej. Jeśli oprócz ładnej grafiki chcemy mieć sporo zakładek oraz treści na swojej witrynie, to cena automatycznie będzie rosnąć.

Często możesz spotkać się z telefonami od telemarketerów, którzy proponują Ci różne usługi. Nie inaczej jest w przypadku stron internetowych. Pamiętaj, że w agencji reklamowej pracuje sporo osób i przeważnie są one nastawione tylko na jak największy zysk kosztem klienta.

Nie warto korzystać z firm nie posiadających portfolio oraz opinii w sieci. Takie strony przeważnie będą bardzo tanie, ale w praktyce może okazać się, że nie będą nadawały się do niczego.

Słyszałeś pewnie mit, że strona WWW oparta o szablon to zła strona? Otóż nic bardziej mylnego. Jeśli wybierzemy dobry szablon oraz odpowiednio go zmodyfikujemy, przystosowując go pod nasze potrzeby wyglądowe oraz SEO to wcale nie musi być on gorszy od dedykowanej strony internetowej. Podobnie ma się sprawa ze stronami modułowymi, czyli takimi które oparte są o gotowe rozwiązania dostępne w sieci, ale którymi można dowolnie żonglować. W większości przypadków takie rozwiązanie jest najlepsze. Strona internetowa nie kosztuje wtedy majątku, jest dostosowana do urządzeń mobilnych, posiada panel CMS do zarządzanie treścią, posiada indywidualny projekt graficzny, jest przyjazna Google i co najważniejsze nie oszczędzamy tutaj na jakości, a na projekcie i kodowaniu, które wykonawca musiałby poświęcić na ich wykonanie.

Podsumowując – zacznij od tego, jakiej tak naprawdę strony potrzebujesz. Jeśli prowadzisz firmę, której usługi nie możesz lub nie chcesz sprzedawać bezpośrednio przez stronę internetową zastanów się nad stroną modułową, ponieważ zaoszczędzone pieniądze będziesz mógł przeznaczyć choćby na jej pozycjonowanie.

Masz pytania lub wątpliwości? Skorzystaj z darmowej wyceny strony internetowej.